Liput:
Päivälippu 22 €, yksi etapinväli 15 €
Lapsi (3-12-v) päivälippu 15 €, yksi etapinväli 10 €
Voit myös ajella vain yhden etapinvälin valintasi mukaan. Tällöin lippu ostetaan suoraan laivasta.

Ahtola – Keurusselkä – Ahtola (non-stop aikataulu)
Ahtola-Hotelli Keurusselkä klo 1212-12.45
Hotelli Keurusselkä-Ahtola klo 13.00-14.00
Ahtola-Hotelli Keurusselkä klo 14.15-15.00
Hotelli Keurusselkä-Ahtola klo 15.15-16.15
Ahtola-Hotelli Keurusselkä klo 16.30-17.15
Hotelli Keurusselkä-Ahtola klo 17.30-18.30

 

Ahtola, Keuruu
15.6. – 8.8. Torstaisin ja lauantaisin Klo 12.00 – 18.30

Hinnat ovat verkkokauppamme online-hintoja. Verkkokaupasta ostetuille lipuille tarjoamme 2 € edun / lippu. Oikeudet muutoksiin pidätetään. Tarkistathan toteutuvat risteilyt ja ajantasaiset aikataulut tapahtumakalenteristamme.

Koe aidon siipirataslaivan tunnelma

Tervetuloa Keurusselän laineille kokemaan aidon siipirataslaivan ainutlaatuinen tunnelma! Siipirataslaiva m/s Elias Lönnrot on risteilyt Keurusselkä-järvellä vuodesta 1986 lähtien. Laiva on ns. näköisalus 1800 luvun lopulla Keurusselkä-järvellä liikennöineestä samannimisestä laivasta. Siipirataslaiva Elias Lönnrot on harvinaisuus lajissaan. Se on ainoa suuri siipirataslaiva Suomessa, joka kulkee sivurattaiden avulla. Se on ainutlaatuinen aikamatka suomalaiseen järvimaisemaan.

Keurusselän sini hurmaa

Ihaile kauneinta suomalaista järvimaisemaa aidon siipirataslaivan kyydissä. Siipirataslaivan tasainen ja rauhallinen kyyti antaa mahdollisuuden tutustua ympäröivään luontoon kaikessa rauhassa ja kesäpäivästä täysin rinnoin nauttien. Laivan bistro tarjoaa maisemamatkaajalle virvokkeita ja bistroherkkuja. Yhdellä lipulla voit risteillä koko kesäisen päivän. Voit myös ajella vain yhden laiturinvälin valintasi mukaan. Tällöin lippu ostetaan suoraan laivasta.

Historian havinaa Keurusselän maisemissa

Keurusselällä on liikennöity vuodesta 1885 alkaen. Mäntän patruuna G. A. Serlachius osti siipirataslaiva Elias Lönnrotin Keuruulle vuonna 1890. Laivan nimi johtui siitä, että Elias Lönnrot oli toiminut Törngrenin omistamassa Laukon kartanossa kotiopettajana. Keuruulla heräsi 1980-luvun alussa ajatus Elias Lönnrotin palauttamisesta Keurusselälle. Laivan dieselmoottorilla varustettu kopio valmistui Valmetin Laivateollisuus Oy:n telakalla Turussa. Laiva tuotiin maanteitse Keuruulle ja se alkoi liikennöidä kesäkuussa 1986.