KORONAVIRUSTILANTEEN VAIKUTUKSISTA HOPEALINJAN JA HOPEARAVINTOLOIDEN TOIMINTAAN

 

PÄIVITYS 1.4.2020

 

Vallitsevista olosuhteista johtuen ravintolamme ovat suljettuina 31.5 saakka.

 

Bistro Kattilassa tehdään seuraavien viikkojen aikana pientä keittiöremonttia. Rakennamme yhä parempaa Kattilan keittiötä juuri teitä asiakkaita varten.

 

Samaan aikaan suunnittelemme ja käynnistelemme take away- konseptin aloitusta, jolloin ruoka-annosten tilaaminen sähköisesti ja noutaminen tulee jälleen mahdolliseksi hallituskadun Bistro Kattilasta. Toivomme, että myös kuljetuspalvelut on saatu käyttöön tähän mennessä. Tiedotamme asiasta lisää mahdollisimman pian.

 

Tämän hetken tiedon mukaan, myös laivaliikennöinnin ja risteilyjen aloitus viivästyy kuukaudella normaalista. Aloitamme normaalin laivaliikennöinnin, risteilyt ja toiminnan Viikinsaaressa kesäkuun alusta (1.6), ellei hallituksen linjaukset koronaepidemian johdosta muutu tämänhetkisestä.

 

Onneksi kesää on runsaasti koronan jälkeenkin, ja meitä odottaa monta juhlavuoden ihanaa tapahtumaa, kokemusta ja tempausta niin laivoillamme, ravintoloissamme kuin Viikinsaaressakin. Seuraa jo nyt eri kanavissa pyöriviä juhlavuoden kampanjoitamme ja tempauksiamme.

Päivitämme jatkuvasti verkkosivuillemme ja sosiaalisen median kanaviin viimeisintä tietoa liittyen esim. aukioloaikoihimme ja toimintamme mahdollisiin muihin muutoksiin. Seuraathan siis aktiivisesti näitä kanaviamme.

www.hopealinja.fi

www.bistrokattila.fi

www.bistromustavuori.fi

 

 

VANHEMMAT PÄIVITYKSET

Tässä haastavassa tilanteessa ajattelemme ja uskomme, että on olemassa edelleen koronan jälkeistä elämää ja tätä varten pyrimme säilyttämään toimintamme kesäsesonkiin varautumisessa mahdollisimman normaalina. Toivomme, että asiakkaamme haluavat tilanteen normalisoituessa käyttää yhä aktiivisemmin erilaisia matkailuun, vapaa-ajanviettoon, ravintoloihin, tapahtumiin jne. liittyviä kotimaisia palveluita.

Toistaiseksi siis varaudumme kesäsesonkiin normaalisti. Myös ravintoloissamme tuotamme yleisten ohjeistusten ja lakisäädösten mahdollistavia palveluita juuri niin vastuullisesti kuin yleensäkin, mutta vielä normaalia tarkempaa hygieniatarkkuutta noudattaen. Seuraamme tiiviisti valtakunnallista tilannetta ja noudatamme viranomaisten, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL), sosiaali- ja terveysministeriön (STM) sekä aluehallintoviraston (AVI) ohjeistuksia ja suosituksia asiaan liittyen. Tilannetta seurataan päivittäin ja tarvittaessa linjausta muutetaan, ja tiedotamme muutoksista ensi tilassa.

Ravintoloihimme saapuvia asiakkaita ohjaamme istumaan riittävin etäisyyksin sekä mahdollistamme heille hyvän käsihygienian. Ravintolatiloissamme toteutetaan tehosiivousta useita kertoja päivässä. Ravintolamme ei ota vastaan kuin alle 10 hengen ryhmiä/ ryhmävarauksia. Kehitämme päivittäin uusia nouto-, tilaus- ja kuljetuspalveluna ostettavia tuotteita niin yrityksille, ryhmille kuin yksityisille kuluttajille.

Asiakkaidemme vastuulla on nyt noudattaa viranomaisten ohjeita ja huolehtia siitä, että kukin noudattaa ravintoloissamme parasta mahdollista, muut asiakkaat huomioon ottavaa hygieniaa. Ravintoloihimme ei saa tulla kipeänä, koronavirusta epäiltäessä tai jos olet palannut ulkomaan matkalta viimeisen kahden viikon sisällä.

 

OHJEITA JA TIETOA TOIMINTAAMME LIITTYEN POIKKEUSTILANTEESSA

 

ASIAKASPALVELUMME

Toimintamme jatkuu vallitsevaan tilanteeseen nähden mahdollisimman normaalina. Palvelemme asiakkaitamme edelleen henkilökohtaisesti, mutta toistaiseksi vain sähköpostitse ja puhelimitse arkisin klo 9-16 välisen ajan.

Laukontorilla sijaitsevan toimipisteen asiakaspalvelu on toistaiseksi suljettu asiakkailta.

 

VARAUS- JA PERUUTUSEHTOMME UUSISSA JA VANHOISSA VARAUKSISSA

Koronasta aiheutuva yleinen tilanne huomioiden tulemme asiakkaitamme vastaan varauksien siirtoon ja peruutuksiin liittyvissä tilanteissa parhaalla mahdollisella tavalla. Teemme kaikin mahdollisin keinoin matkojen suunnittelusta, palvelujen varaamisesta, jo olemassa olevien varausten hoitamisesta sekä kesästä unelmoimisesta mahdollisimman riskittömän asiakkaallemme.

Mikäli jo ostetut liput/tehdyt varaukset on Koronasta johtuvista syistä peruttava tai siirrettävä asiakkaan puolesta, kehotamme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme tai myyntiimme. Käsittelemme joustavasti jokaisen tilanteen erikseen kunkin asiakkaan kanssa.

Mikäli varauksia, tilaisuuksia tai tapahtumia joudutaan perumaan yhtiön toimesta yleisten määräysten velvoittamana tai yleinen tilanne muuten huomioiden, olemme yhteydessä asiakkaisiimme henkilökohtaisesti.

 

Ryhmämatkustajat:

*yhdistyksiltä ja ryhmämatkaajilta emme toistaiseksi peri normaalia varausmaksua (norm. 150€)

*Alla olevat kohdat koskevat sekä vanhoja että uusia ryhmämyynnin varauksia

  • peruutuksen voi tehdä viikkoa ennen tilaisuutta (norm. peruutusaika 30 pv ennen tapahtumaa) ja tällöin varausmaksu ja muu mahdollinen ennakkolaskutus palautetaan täysimääräisesti

  • ilman muutosmaksua jo varattuja palveluja voidaan siirtää uuteen ajankohtaan

  • varauksen yhteydessä määritellyt ryhmäedut tulevat koskemaan paikalle saapuvaa ryhmää, vaikka ryhmän koko olisi alkuperäisestä pienentynyt pienemmäksi kuin Hopealinjat ryhmäkoolta vaatii

 

Yksittäismatkustajat/Yksityisasiakkaat:

 

Alla olevat kohdat koskevat sekä vanhoja että uusia varauksia (liput/matkat)

*Peruutuksen voi tehdä viikko ennen tilaisuutta/matkaa/tapahtumaa, jolloin hinta palautetaan täysimääräisesti takaisin, jolloin

  • tarjoamme kuluttoman mahdollisuuden siirtää jo varattu matka/palvelu toiseen ajankohtaan

  • tarjoamme kuluttoman mahdollisuuden muuttaa matka/palvelu saman arvoiseksi lahjakortiksi

 

 

LAHJAKORTTIEN VOIMASSAOLOAIKA

*Jos jo ostetuissa lahjakorteissa voimassaoloaika umpeutuu ennen 30.6.2020 muutamme voimassaolon kuluitta tänne saakka.

*Uusissa lahjakorttiostoissa laitamme voimassaoloajaksi automaattisesti 1½ vuotta